Resultaten en activiteiten van de Stichting

Dankzij de royale steun van velen en de goede samenwerking met bekwame projecthouders aldaar  is de stichting nu werkzaam op meerdere locaties in India. Onder andere faciliteren we basisgezondheidszorg in de slums van Mumbai, op het platteland van Gulbarga, NR Pura en in de steengroeven bij Bangalore

Het project VISHWAS in Indore, midden India, wordt sinds 2003 gesponsord door Gymnasium Bernrode uit Heeswijk. Sinds  2006  bezochten 3 leerlingen van dit Gymnasium “hun” project in India. Dit project richt zich op preventie van aids en sociale en medische zorg  voor aidspatiënten en is een zeer groot succes. Op het Cordaid HIV/aids award in december 2009 werd dit Vishwas-sproject uit 200 inzendingen genomineerd als 3e beste Aids- project in de wereld.

De overheid van de Staat Madhya Pradesh ziet het als een modelproject en betaalt, na jaren ontkenning van het probleem, een aanzienlijk deel van de kosten en heeft VISHWAS uitgenodigd dergelijke projecten in andere delen van India te starten onder andere in Rajasthan.

Sinds kort zijn er door ons initiatief  met succes twee revalidatie programma’s gestart voor geestelijk en lichamelijk invalide kinderen in de districten NR Pura en Gulbarga, beiden gelegen op het platte land van Noord Karnataka, medisch gezien volgens een recent verslag van de VN een van de meest achtergebleven gebieden in Z-O Azië. We trachten met speciaal onderwijs en behandeling deze kinderen een plaats in de maatschappij te bieden.

Het project NR Pura voor kinderen met een geestelijke en lichamelijke achterstand, heeft laatste jaren, dankzij samenwerking met Stichting Care Karnaka van de heer en mevrouw de Wit, een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Recent hebben we een school voor bijzonder onderwijs geopend, waarin ook onze revalidatie gehuisvest is.