Mumbai / Parivartan Social Service

PARIVARTAN ('De verandering') is het eerste en kleinste programma, tevens naamgever van de stichting. In 2001 startten we met medische zorg in een sloppenwijk van de miljoenenstad Mumbai.

Vanuit zijn kleine kantoortje bij één van de grootste sloppenwijken van Mumbai, geeft directeur Paul Vincent van maandag tot en met zaterdag maatschappelijk-juridische adviezen aan de inwoners. Tevens coördineert hij het werk van de arts die we inhuren om zes dagen per week tot laat in de avond in de sloppenwijk spreekuur te houden voor de allerarmsten.

Vaak worden ter plekke medicijnen verstrekt, anders krijgt de patiënt een verwijzing naar de lokale apotheek en de betaling gaat dan via PARIVARTAN. Het programma betaalt ook de mogelijke kosten van vervolgonderzoek, bijvoorbeeld het maken van röntgenfoto's, bloedonderzoek etc.

PARIVARTAN zorgt bovendien voor een aantal voorlichtingsprogramma's op het gebied van hygiëne, ziektepreventie etc.